Η ανάλυση DNA ρίχνει φως στη μινωική και μυκηναϊκή γενετική προέλευση

Για πρώτη φορά, οι επιστήμονες απέκτησαν γενετικό υλικό και ανέλυσαν αλληλουχίες γονιδιώματος από τους αρχαίους Μινωίτες και Μυκηναίους, που έζησαν πριν από τρεις έως πέντε χιλιάδες χρόνια.

Η νέα ανάλυση υποδηλώνει ότι οι Μινωίτες και οι Μυκηναίοι μοιράζονται μεγάλο μέρος της γενετικής τους κληρονομιάς.

Ο Δρ Ιωσήφ Λαζαρίδης, από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ στη Μασαχουσέτη, και οι συνεργάτες του επικεντρώθηκαν σε ταφές από τον Μινωικό πολιτισμό, που άνθησαν στο νησί της Κρήτης από το 2.600 έως το 1.100 π.Χ., και τον μυκηναϊκό πολιτισμό, που υπήρχε σε όλη την Ελλάδα από το 1.600 έως το 1.100 π.Χ.

Ο Δρ Λαζαρίδης εξήγησε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που δημιούργησαν αυτούς τους πολιτισμούς φαίνεται να είναι ντόπιοι – που προέρχονται από 62% έως 86% της καταγωγής τους από ανθρώπους που εισήγαγαν τη γεωργία στην Ευρώπη από την Ανατολία (σύγχρονη Τουρκία) στη νεολιθική εποχή, ξεκινώντας από περίπου 7.000 χρόνια πριν. Το

Γενετικές διαφορές και ομοιότητες μεταξύ Μινωιτών και Μυκηναίων
Αλλά οι Μυκηναϊκοί και Μινωικοί σκελετοί της εποχής του Χαλκού αποκάλυψαν καταγωγή από πληθυσμούς που προέρχονταν είτε από τα βουνά του Καυκάσου είτε από το Ιράν. Μεταξύ 9% και 17% της γενετικής τους σύνθεσης προήλθε από αυτήν την πηγή.

Επιπλέον, το δημοσίευμα της ομάδας στο περιοδικό Nature , οι Μυκηναίοι – αλλά όχι οι Μινωίτες – δείχνουν στοιχεία γενετικής εισροής από ανθρώπους που ζούσαν βορειότερα, στα επίπεδα λιβάδια που εκτείνονται από την ανατολική Ευρώπη έως την Κεντρική Ασία. Μεταξύ 4% και 16% της καταγωγής τους προέρχονταν από αυτή τη βόρεια πηγή.

Ενώ οι Μυκηναίοι είναι γνωστό ότι μιλούσαν μια πρώιμη μορφή ελληνικής, η παλαιότερη καταγεγραμμένη γλώσσα που μιλούσαν οι Μινωίτες στην Κρήτη – γνωστή ως Γραμμική Α – μπορεί να διαβαστεί αλλά όχι να μεταφραστεί, υπονοώντας ότι ανήκει σε μια ξεχωριστή, αλλά άγνωστη, ομάδα γλωσσών.

Νεοέλληνες απόγονοι Μυκηναίων
Μετά από γενετική ανάλυση, οι Μυκηναίοι έχουν επίσης συνδεθεί με τους σύγχρονους Έλληνες

Νέα αναδυόμενα στοιχεία DNA υποδηλώνουν ότι οι ζωντανοί Έλληνες είναι πράγματι απόγονοι των αρχαίων Μυκηναίων, οι οποίοι κυβέρνησαν την ηπειρωτική Ελλάδα και το Αιγαίο Πέλαγος από το 1.600 π.Χ. έως το 1.200 π.Χ.

Τα στοιχεία προέρχονται από μια μελέτη στην οποία οι επιστήμονες ανέλυσαν τα γονίδια από τα δόντια 19 ατόμων σε διάφορους αρχαιολογικούς χώρους στην ηπειρωτική Ελλάδα και τις Μυκήνες. Συνολικά 1,2 εκατομμύρια γράμματα γενετικού κώδικα συγκρίθηκαν με αυτά 334 ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.

Γενετικές πληροφορίες συγκεντρώθηκαν επίσης από μια ομάδα τριάντα νεοελληνικών ατόμων προκειμένου να συγκριθούν με τα αρχαία γονιδιώματα. Αυτό επέτρεψε στους ερευνητές να σχεδιάσουν αποτελεσματικά τον τρόπο με τον οποίο τα άτομα σχετίζονται μεταξύ τους.

Μετά τη σύγκριση του DNA των σύγχρονων Ελλήνων με τους αρχαίους Μυκηναίους, ανακαλύφθηκε μια γενετική αλληλεπικάλυψη που υποδηλώνει ότι αυτοί οι αρχαίοι πολιτισμοί της εποχής του Χαλκού έθεσαν τη γενετική βάση για τον σύγχρονο ελληνικό λαό.

Οι Μυκήνες, το βασίλειο του μυθικού βασιλιά Αγαμέμνονα, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Lστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα.

Μύθοι που σχετίζονται με την ιστορία του έχουν εμπνεύσει ποιητές και συγγραφείς για πολλούς αιώνες, από τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής περιόδου.

πηγή greekreporter