Η θεαματική πρεμιέρα ιστορικής αλυσίδας καφέ στο χρηματιστήριο και ο γαλακτοπαραγωγός που έγινε δισεκατομμυριούχος

Όταν οι γαλακτοπαραγωγοί τρίτης γενιάς Dane και Travis Boersma σκέφτηκαν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις εκτός της οικογενειακής επιχείρησης, αποφάσισαν να ανοίξουν ένα καφέ. Όχι μόνο για να κερδίσουν κάποια χρήματα, αλλά παράλληλα για να κάνουν παρέα με φίλους και να ακούν μουσική.

Συγκέντρωσαν τις οικονομίες τους και αγόρασαν μία καντίνα και μία μηχανή espresso και άρχισαν να πουλούν καφέδες στο Όρεγκον, στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Σύντομα είχαν πέντε καντίνες.

Όταν ο μεγαλύτερος αδελφός, ο Dane, πέθανε το 2009 από αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση – γνωστή και ως νόσος του Lou Gehrig, ο Travis συνέχισε να επεκτείνει την επιχείρηση. Η Dutch Bros Inc. διαθέτει τώρα 471 καταστήματα στις Δυτικές ΗΠΑ με πωλήσεις άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.

Οι μετοχές της άρχισαν να διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης την Τετάρτη, με την τιμή τους να εκτινάσσεται κατά 48% από την τιμή εισαγωγής τους, φτάνοντας στα 34,01 δολάρια κατά τη διάρκεια των συναλλαγών. Η αποτίμηση της εταιρεία να ανέρχεται στα 5,6 δισ. δολάρια.

Ο 50χρονος Travis Boersma είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος με μερίδιο αξίας 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τον Bloomberg Billionaires Index.

Οι ανταγωνιστές
Με ανταγωνιστές όπως η Starbucks, η Dunkin και η Peet’s Coffee & Tea, είναι δύσκολο να διεισδύσει κάποιος στην αγορά καφέ των ΗΠΑ.

Παρ ‘όλα αυτά, η Dutch Bros έχει τη δική της κουλτούρα που ονομάζει «Dutch Luv». Στα καταστήματα της εταιρείας -που όλα είναι drive-thru- πωλούνται περισσότερο κρύα αντί ζεστά ποτά, όπως το «Annihilator» με γεύση σοκολάτα μακαντέμια και το «9-1-1″, το οποίο συνδυάζει έξι δόσεις εσπρέσο και ιρλανδικό σιρόπι κρέμας.

Η εταιρεία εμφάνισε καθαρά κέρδη 6,3 εκατ. δολάρια και πωλήσεις 404,5 εκατ. δολάρια στους 12 μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου, έναντι εσόδων 186 εκατ. δολαρίων το 2018.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό της δελτίο, η ικανοποίηση και η πρόοδος των εργαζομένων παίζουν βασικό ρόλο στην επιχείρηση.

«Είναι πολύ δύσκολο να κάνεις προσλήψεις στη βιομηχανία εστιατορίων αυτή τη στιγμή», επισημαίνει ο αναλυτής της Bloomberg Intelligence, Michael Halen. «Η διατήρηση των υπαλλήλων βοηθά πολύ».

Επίσης, η Dutch Bros παρέχει μία ξεχωριστή εμπειρία στους πελάτες. «Έχετε έμπειρους υπαλλήλους, πιστούς στην εταιρεία και κάνουν καριέρα σε αυτήν», επισήμανε.

Ο Boersma παραιτήθηκε από τη θέση του CEO τον Φεβρουάριο, και τη θέση του ανέλαβε ένα έμπειρο στέλεχος της βιομηχανίας ποτών, ο Joth Ricci. Ο Boersma συνεχίζει να είναι εκτελεστικός πρόεδρος.

Το private equity TSG Consumer Partners επένδυσε αρχικά στην Dutch Bros το 2018 και θα συνεχίσει να κατέχει περισσότερα από 65 εκατομμύρια μετοχές και μετά την IPO, αποτελώντας τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο της μετά τον Boersma.

πηγή mononews