
Συνέντευξη στη Σοφία Οικονομοπούλου
1.Ποιο είναι το μέλλον για την ηλεκτροκίνηση από τις σύγχρονες αυτοκινητοβιομηχανίες;
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι ηλεκτροκινητήρες αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία αναπτύσσεται τη στιγμή αυτή η τεχνολογία των επόμενων αυτοκινήτων. Παράλληλα, η προσπάθεια αξιοποίησης της τεχνολογίας υδρογόνου συνεχίζεται, σε κάθε περίπτωση όμως η απομάκρυνση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι δεδομένη και η πρόκληση που καλούμαστε να εξετάσουμε είναι το κατά πόσο η εκάστοτε εθνική αγορά είναι έτοιμη ή προετοιμάζεται κατάλληλα ώστε να μεταβεί στην εποχή αυτή. Λιγότερες επισκέψεις στα συνεργεία, συρρικνωμένες και διαφορετικού τύπου φθορές και εργασίες προληπτικής συντήρησης, νέος εξοπλισμός – κίνδυνοι και μέτρα ασφάλειας προσωπικού, απομακρυσμένες αναβαθμίσεις των εγκεφάλων των αυτοκινήτων (Over The Air) και νέες ανάγκες σε γνώσεις και ικανότητες ανθρώπων, σε συνάρτηση με νέες υπηρεσίες, δυνατές ευκαιρίες και ανατροπές εκείνων που θα δειλιάσουν.. είναι μερικές από τις προκλήσεις που καλούνται σήμερα να διαχειριστούν οι κατασκευαστές, οι εισαγωγικές και τα συνεργεία.
Πάντως, εξετάζοντας το θέμα της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της μετακίνησης, θα πρέπει κανείς να δει και το πόσο φιλικός προς το περιβάλλον είναι ο τρόπος με τον οποίο παράγονται τα ίδια τα αυτοκίνητα καθώς και η ενέργεια την οποία τελικά καταναλώνουν!
2. α)Ποιες εξελίξεις διαπιστώνεται να συμβαίνουν στο οικονομικό πλαίσιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης;
Είναι σίγουρο ότι η κάθε χώρα ενεργεί με διαφορετική απόκριση στις ανάγκες οι οποίες διαφαίνονται και τη νέα εποχή που έρχεται. Η χώρα μας το τελευταίο διάστημα ενεργεί στην κατεύθυνση του σχεδιασμού και ανάπτυξης των απαραίτητων υποδομών. Παράλληλα, νέες ευκαιρίες υπηρεσιών παρουσιάζονται για τους οίκους αυτοκινήτων. Η ηλεκτροκίνηση ήταν προγραμματισμένη για το 2030-35 όμως οι φοβερές περιβαλλοντικές καταστροφές των τελευταίων 2 ετών, είναι σίγουρο ότι δημιουργούν εξαιρετικά σκληρές θεσμικά πιέσεις για την επίσπευσή τους μέχρι το 2025. Μένει να δούμε σημαντικές εξελίξεις στο νομικό πλαίσιο της Ευρώπης και δυνατότερους ρυθμούς.
2.β) Βλέπετε να υπάρχουν νέες επενδύσεις και νέοι παίκτες στην παγκόσμια σκηνή? Η ηλεκτροκίνηση, η αυτόνομη οδήγηση και η ανάγκη παροχής απομακρυσμένων υπηρεσιών δημιουργούν ευκαιρίες για νέους παίχτες στον χώρο του αυτοκινήτου και της μετακίνησης γενικότερα. Θα δούμε Κινέζικες και Αμερικάνικες εταιρείες να ξεφυτρώνουν με δυνατή προοπτική, ενώ παράλληλα εταιρείες σχεδιασμού και ανάπτυξης λογισμικών και λειτουργικών συστημάτων υπολογιστικών συστημάτων να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους στο νέο σκηνικό.
3. Γνωρίζετε ποιες αλλαγές σχεδιάζονται για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα ; Αλλά και ευρύτερα, στα Μέσα Συγκοινωνίας των ανθρώπων ( στεριά, αέρα, θάλασσα)
Ο κύριος Stackmann ως κύριος ομιλητής προερχόμενος από το κεφάλι της κεντρικής σκηνής του αυτοκινήτου (πρώην CEO του VW Group, σε 3 Managing boards του Ομίλου και στο τιμόνι της Ford Germany), είναι ο πλεόν κατάλληλος να μας διαφωτίσει για τέτοια θέματα και αυτός είναι και ο λόγος που τον καλέσαμε στην Ελλάδα. Παράλληλα, δυο άνθρωποι τον συνοδεύουν εκπροσωπώντας δυο ακόμη σημαντικές πλευρές του χώρου: ο κύριος Fruth από τον στρατηγικό συνεργάτη της Αυτοκινητοβιομηχανίας από το απόλυτο ξεκίνημά της TÜV SÜD Auto Service καθώς και ο κύριος Meunzel, ηγετικό στέλεχος του μεγαλύτερου Media Group του χώρου της βιομηχανίας αυτοκινήτου AUTOHAUS. Είμαστε σίγουροι ότι η περιουσία που θα αφήσει πίσω της αυτή η συνάντηση σ’ εκείνους που θα την παρακολουθήσουν, τόσο ως εμπειρία που έζησαν όσο και ως γνώση και πνευματική αναστάτωση (όχι προβληματισμός) που κατακτήθηκε, θα είναι ανυπολόγιστη.
4.α) Εσείς για την ελληνική πραγματικότητα τι εκτιμήσεις έχετε για το πιθανό ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών;
Η Ελλάδα, όπως και όλες οι υπόλοιπες χώρες οι οποίες δεν έχουν βιομηχανία αυτοκινήτου και συνεπώς δεν δημιουργούν τις εξελίξεις παρά απλά τις ακολουθούν, είναι σίγουρο ότι και στο θέμα αυτό θα ακολουθήσει το ρεύμα. Παράλληλα, θα έλεγα ότι το ελατήριο της εξέλιξης είναι ήδη πιεσμένο πολύ μην διαθέτοντας ακόμη επαρκές δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μακριά από τις μεγάλες πόλεις και αμέσως μόλις υπάρξει η υποδομή εκτιμώ θα πολλαπλασιαστούν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το ίδιο θα συμβαίνει όσο η αυτονομία των νέων μοντέλων μεγαλώνει.
4.β) λόγω της πανδημίας δεν θεωρείται ότι υποσκελιζεται το ενδιαφέρον του Έλληνα καταναλωτή λόγων των οικονομικών του δυσκολιών;
Η εμπειρία έδειξε ότι η υγειονομική κρίση δεν επηρέασε σημαντικά την ανάγκη του Έλληνα να αποκτήσει αυτοκίνητο και αν δεν παρουσιαζόταν η έλλειψη των ημιαγωγών (chip) που καθυστερεί σημαντικά την παραγωγή νέων αυτοκινήτων πολλών κατασκευαστών, θα είχαμε άλλα νούμερα μπροστά μας σήμερα.
5. Οι επόμενες δεκαετίες θα έχουν οι κοινωνίες των λαών να αντιμετωπίσουν την κλιματική κρίση που ήδη έχει ξεκινήσει παγκόσμια. Άρα η ηλεκτροκίνηση θα συμβάλει στην μείωση των προβλημάτων από αυτήν την κλιματική κρίση;
Κατά την κρίση σας, εκτιμάται θα είναι βιώσιμη η ηλεκτροκίνηση στο μέλλον εάν δεν μειωθεί το κόστος παραγωγής των οχημάτων της; Έχω τη δική μου εκτίμηση και άποψη, θα ήθελα όμως να επιτρέψετε στους επισκέπτες μας να δώσουν αυτές τις απαντήσεις σ’ εκείνους που θα παραβρεθούν και ακολούθως να μοιραστούμε αυτή την πληροφορία. Θα ήθελα να γνωρίζετε ότι στο σχεδιασμό μας είναι, του Forum αυτού να ακολουθήσουν 2ήμερα workshops πιο παραγωγικά και επί της ουσίας ώστε να προετοιμαστεί το περιβάλλον στο οποίο θα ευδοκιμήσει το νέο, το διαφορετικό, το προκλητικό. Θα χρειαστούν πολλές προπαρασκευαστικές ενέργειες, για τις εξελίξεις που θα έρθουν. Θα πρέπει και εκείνες να προχωρήσουν ταυτόχρονα γιατί αν π.χ. δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο ή το κατάλληλα καταχωρημένο οδικό δίκτυο όλης της χώρας στα λογισμικά ή γρήγορο και επαρκές σύστημα μεταφοράς δεδομένων (5G).. πως θα μπορούσαμε να μιλάμε για αυτόνομη οδήγηση αυτοκινήτων στη χώρα μας;
6. Ετοιμάζεται και άλλο forum συζητήσεων και σε άλλες χώρες προσεχώς;
Τέτοιες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί ήδη σε άλλες χώρες και πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν παίξει οι ίδιοι οι κατασκευαστές. Η συνεργασία μου με το TÜV SÜD Auto Service επί σειρά ετών, η πολυετής εμπειρία μου στο χώρο του αυτοκινήτου σε πολλές μάρκες και σε πλήθος χωρών (πέραν της Ελλάδος.. Μέση Ανατολή, Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη, χώρες τις Μεσογείου) καθώς και η εξ αντικειμένου εργασίας πρόσβαση στην πληροφορία του αυτοκινήτου, μας έδωσε το έναυσμα να τολμήσουμε.
Σας περιμένουμε λοιπόν στη Λίμνη της Βουλιαγμένης, το απόγευμα της Δευτέρας 4 Οκτωβρίου. Θα εκπλαγείτε, πιστέψτε με!
Συνοπτικό Βιογραφικό: Κωνσταντίνος Μητρόπαπας
Γεννημένος το 1969 , πατέρας δύο αγοριών 26 και 19 ετών.
Διευθύνων της “diaplous s.s.d.a. Ltd” την οποία ίδρυσε το 1997 στην Αθήνα, προσφέροντας συμβουλευτικές υπηρεσίες για την οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων/οργανισμών, μεταξύ των οποίων διαχείριση κρίσεων, σχεδιασμός επιχειρηματικής συνέχειας, βελτιστοποίηση διεργασιών και πιστοποίηση κατά τα πρότυπα ΙSO.
Το 2003 ξεκίνησε τη συνεργασία του με τον Γερμανικό Φορέα TÜV SÜD, ως επιθεωρητής των προτύπων και προδιαγραφών της αυτοκινητοβιομηχανίας VW Group.
Το 2006 η δραστηριότητα στο χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα επεκτείνεται αναλαμβάνοντας έργα εθνικά και πολυεθνικά για τις Daimler Mercedes-Benz, Ford Motor, Toyota, Honda, Volvo, Mitsubishi, Porsche, Seat, Suzuki, Porsche, Jaguar κλπ.
To 2007 αναλαμβάνει τον τίτλο του International Partner για τον επίσης Γερμανικό Φορέα TÜV Hessen, με το ρόλο πλέον του Φορέα πιστοποίησης συστημάτων ποιότητος και προϊόντων αλλά του Εκπαιδευτικού Φορέα πιστοποιημένης επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Το 2009 πιστοποιείται από την Daimler ως διεθνής επιθεωρητής προτύπων αι προδιαγραφών για τα δίκτυα της στη Μέση Ανατολή, Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη καθώς και επιλεγμένες χώρες.
Το 2010 πιστοποιείται ως Master Trainer από το Honda Training Center στο Λονδίνο London, επεκτείνοντας την προοπτική της παροχής πιστοποιημένης εκπαίδευσης σε εκπαιδευτές και ενδιαφερόμενους από καθαρά ενδοεπιχειρησιακή σε ελεύθερη και ανοικτή προς όλους.
Το 2011 κάνει πραγματικότητα μια καινοτόμο ιδέα ενός σύγχρονου concept εκπαιδευτικού κέντρου το diaplous Training Experience Concept training center, το οποίο επινόησε και δημιούργησε. Η επιχειρηματική αυτή ιδέα βραβεύτηκε από το LIBRA Group στο σχετικό βραβείο καινοτομίας και επιχειρηματικότητας.
Το 2014 δημιουργεί ένα νέο επιχειρηματικό τμήμα εντός της diaplous, το TRIMORE Sport Events, εισερχόμενος στην διοργάνωση εκδηλώσεων αθλητικού τουρισμού σε επιλεγμένες περιοχές της Ελλάδος.
Το 2021 ξεκίνησε τη συνεργασία του με την Centro Consulting, μια εξειδικευμένη στο αυτοκίνητο εταιρεία, για την υλοποίηση στην Ελλάδα πολυεθνικών έργων της Volvo Cars.