Ξεπέρασε τα 2 δισ. ευρώ ο τζίρος της «ΑΒ Βασιλόπουλος» το 2020

Πάνω από τα 2 δισ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος»το 2020, με το εν λόγω «φράγμα»να σπάει για πρώτη φορά μετά το 2017. Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» όπως συνολικά ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, ευνοήθηκε στη διάρκεια της περυσινής χρονιάς, της πρώτης χρονιάς της ζωής μας με την πανδημία και της μαζικής προσέλευσης στα σούπερ μάρκετ λίγο πριν από το πρώτο lockdown. Πολύ καλύτερες ήταν οι επιδόσεις της αλυσίδας από πλευράς κερδών, ενώ αρκετά εγκαίρως η διοίκηση του ομίλου αντελήφθη την αναγκαιότητα της γρήγορης παράδοσης των ηλεκτρονικών παραγγελιών, προχωρώντας την περυσινή χρονιά σε πολύ σημαντικές επενδύσεις σε ό,τι αφορά το σκέλος αυτό.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της ΑΒ για τη χρήση 2020, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε πέρυσι σε 2,021 δισ. ευρώ έναντι 1,947 δισ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας αύξηση 3,76%. Σε επίπεδο εταιρείας ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε το 2020 σε 2,018 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 3,60% σε σύγκριση με το 2019.

Τα μεικτά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 557,1 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 9,51% σε σύγκριση με το 2019. Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 174,4 εκατ. ευρώ έναντι 170,4 εκατ. ευρώ το 2019, ενισχυμένα κατά 2,33%. Πολύ μεγαλύτερη αύξηση, 35,60%, κατέγραψαν τα κέρδη προ φόρων φτάνοντας το 2020 τα 38,7 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου, ενώ τα κέρδη χρήσεως διαμορφώθηκαν σε 28 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 40,20% σε σύγκριση με το 2019. Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους αυξήθηκε το 2020 σε 3,23% από 2,96% το 2019.

Οι συνέπειες του κύματος ανατιμήσεων, τόσο στις πωλήσεις όσο και στην ένταση του ανταγωνισμού, προβληματίζουν τον όμιλο.

Το 2020, παρά την πανδημία και τα προβλήματα που είχαν προκληθεί σε όλες τις δραστηριότητες, η «ΑΒ Βασιλόπουλος»πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 54,9 εκατ. ευρώ για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων του.

Ειδικότερα, το 2020 ο όμιλος έθεσε σε λειτουργία 8 νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και 36 καταστήματα μέσω του συστήματος δικαιόχρησης (franchising). Στο τέλος του 2020 το δίκτυο του ομίλου αριθμούσε 543 καταστήματα, εκ των οποίων 310 είναι εταιρικά σούπερ μάρκετ, 219 είναι σημεία πώλησης που λειτουργούν με franchising και 14 καταστήματα είναι χονδρικής πώλησης (πρόκειται για τα καταστήματα με την επωνυμία «ΕΝΑ cash & Carry».
Η πλέον σημαντική επένδυση το 2020 είναι αυτή που αφορά τη δημιουργία του ΑΒ Home Shop Center για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά των ηλεκτρονικών παραγγελιών που γίνονται από την Αττική. Πρόκειται για επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ, η οποία δημιούργησε 260 νέες θέσεις εργασίας. Στο ΑΒ Home Shop Center υπολογίζεται ότι συγκεντρώνονται σε καθημερινή βάση περί τις 2.000 παραγγελίες.

Για την τρέχουσα χρονιά η μεγάλη πρόκληση για την «ΑΒ Βασιλόπουλος»αλλά και για το σύνολο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι οι ανατιμήσεις. Και αυτό, διότι η απορρόφησή τους στοιχίζει κυρίως σε κέρδη, η πλήρης μετακύλισή τους στοιχίζει σε απώλεια πελατών, μεριδίου αγοράς και απώλειας τζίρου.

«Εκείνο που συνεχίζει να απασχολεί τις αγορές είναι η άνοδος των τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο, με πληθωριστικές πιέσεις ήδη ορατές, και ταυτόχρονα ο συνεπακόλουθος κίνδυνος μείωσης των παραγγελιών και της ζήτησης [… Η μείωση των καταναλωτικών δαπανών μπορεί να επιφέρει αφενός όξυνση του ανταγωνισμού και αφετέρου πτωτική τάση στις πωλήσεις και στο περιθώριο κέρδους, και κατά συνέπεια να επηρεάσει αρνητικά την αποδοτικότητα των εργασιών του ομίλου» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση.

πηγή  kathimerini