Μητσοτάκης για νέα προγράμματα σπουδών: Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο για αυτές τις μεταρρυθμίσεις

Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη, 02 Δεκεμβρίου 2021 18:00

«Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο για αυτές τις μεταρρυθμίσεις» διαμήνυσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην εκδήλωση του υπουργείου Παιδείας όπου παρουσιάστηκαν τα 166 νέα Προγράμματα Σπουδών για το νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρθηκε στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που θα λειτουργεί ως αποτελεσματικός μοχλός κοινωνικής κινητικότητας για το κάθε παιδί, θα παρέχει ίσες ευκαιρίες ανέλιξης στην εποχή της παγκόσμιας κοινωνίας της γνώσης και θα διαμορφώνει δημιουργικούς, εξωστρεφείς και ενεργούς πολίτες.

«Μιλάμε ουσιαστικά και για ένα νέο τρόπο μάθησης ο οποίος χρησιμοποιεί νέα εργαλεία για το πώς μεταφέρουμε τη γνώση, για το πώς εμπλέκουμε τους ίδιους τους μαθητές σε άλλους τρόπους συμμετοχής μέσα στην τάξη, με πιο πολλές ομαδικές εργασίες, πιο πολλά πειράματα, πολύ περισσότερη χρήση της τεχνολογίας», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

«Χαίρομαι ιδιαίτερα που εισάγονται πια στη μαθησιακή διαδικασία νέες έννοιες, νέα γνωστικά πεδία, αλλά χαίρομαι διπλά γιατί μέσα από αυτήν την νέα διαδικασία, μέσα από αυτά τα νέα προγράμματα σπουδών, προωθούμε την συνθετική γνώση.

Αντιλαμβανόμαστε τελικά ότι τα γνωστικά πεδία δεν είναι απομονωμένα σιλό τα οποία δεν επικοινωνούν το ένα με το άλλο. Αλλά ακριβώς η συνθετότητα του κόσμου μέσα στον οποίο ζούμε μας υποχρεώνει να μπορούμε να τα βλέπουμε συνδυαστικά. Και πιστεύω ότι ακριβώς αυτή η νέα προσέγγιση είναι που τελικά θα κάνει και το ίδιο το σχολείο πιο ενδιαφέρον για τους μαθητές και πιο δημιουργικό για τους δασκάλους και τους καθηγητές οι οποίοι θα κληθούν να προσαρμοστούν σε αυτή τη νέα διαδικασία», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σχετικά με το ρυθμό της μεταρρύθμισης ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως «οι μεταρρυθμίσεις αυτές είναι μεταρρυθμίσεις οι οποίες γίνονται σε βάθος χρόνου».

«Μιλάμε τώρα για καινούργια προγράμματα σπουδών τα οποία θα μπουν σε πλήρη εφαρμογή το 2023. Ήδη δοκιμάζονται πιλοτικά στα πρότυπα και στα πειραματικά σχολεία».

«Επειδή ο κόσμος αλλάζει πάρα πολύ γρήγορα. Και επειδή κάθε χρόνος που περνά και τα παιδιά μας διδάσκονται μία ύλη η οποία μπορεί να είναι απαρχαιωμένη με τρόπους που δεν συνάδουν με τα καινούρια μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, είναι χρόνος χαμένος για τα παιδιά μας, είναι λιγότερα εφόδια τα οποία μπορεί να έχουν στην διάθεσή τους. Είναι ένα σχολείο πιο βαρετό, πιο συμβατικό σε σχέση με το σχολείο το οποίο οραματιζόμαστε. Ναι, για αυτό επειγόμαστε», πρόσθεσε.

O πρωθυπουργός πραγματοποίησε ιδιαίτερη αναφορά στο εκπαιδευτικό προσωπικό που συμμετέχει στα επιμορφωτικά προγράμματα και συγκεκριμένα στα εργαστήρια δεξιοτήτων.

«Χάρηκα πάρα πολύ με αυτό το οποίο άκουσα για τον αριθμό των 80.000 δασκάλων και καθηγητών που ήδη επιμορφώνονται στα εργαστήρια δεξιοτήτων. Είναι μια μεγάλη επανάσταση αυτή. Όπως μια επανάσταση για την παιδεία μας -και θέλω και πάλι να ευχαριστήσω όλους τους δασκάλους και όλους τους καθηγητές- ήταν η αναγκαστική πλην όμως απολύτως απαραίτητη χρήση της τηλεκπαίδευσης για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της πανδημίας. Το γεγονός ότι ανοίγουμε αυτή τη γνώση όχι μόνο στους μαθητές, αλλά σε όλους, πια η ψηφιακή τεχνολογία μας δίνει ένα νέο παράθυρο για να μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στη γνώση με έναν διαφορετικό τρόπο από αυτόν τον οποίο είχαμε στο παρελθόν».

Αναφερόμενος στο περιεχόμενο των αλλαγών που έχουν σχεδιαστεί και ήδη εφαρμόζονται πιλοτικά, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι παρά την ταχύτητα στην προώθησή τους: «Ότι κάνουμε, το κάνουμε μελετημένα. Γνωρίζουμε επίσης ότι το τελικό αποτύπωμα αυτής της δουλειάς θα φανεί σε χρόνια από τώρα».

Όπως υπογράμμισε ο πρωθυπουργός: «Όλοι πρέπει να έχουν αυτή την αίσθηση του κατεπείγοντος όχι μόνο εμείς ως η πολιτική ηγεσία όχι μόνο οι μαθητές αλλά και οι ίδιοι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές στους οποίους τόσο εμπιστοσύνη έχουμε».

Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, το εκπαιδευτικό προσωπικό μέσα από τα καινούργια προγράμματα σπουδών και τα καινούργια εργαλεία θα βρει τη δυνατότητα να εκφράσει τη δημιουργικότητά του.

Περιγράφοντας δε, το όραμα του για το νέο σχολείο τόνισε εμφατικά: «Στον πυρήνα αυτού που οραματίζομαι για το νέο σχολείο είναι αυτό ακριβώς που κάνουμε, είναι το DNA για να χρησιμοποιήσω έναν όρο της βιολογίας».

«Στην κυριολεξία είναι μία επένδυση στο μέλλον» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός που εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για τη δουλεία που έχει γίνει: «Γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι η βάση οποιασδήποτε μεταρρύθμισης θα πρέπει να είναι το σχολείο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε δε, ότι στόχος είναι μια νέα σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ του κράτους και των εκπαιδευτικών: «Με το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς ελεύθερους δίνοντάς τους περισσότερα εργαλεία και περισσότερες επιλογές».

Κεραμέως: Το σχολικό περιβάλλον εξελίσσεται σε ζωντανό εργαστήρι
«Τρέχουμε γιατί θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε ούτε μια ημέρα να περάσει» υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας κατά την παρουσίαση των 166 νέων προγραμμάτων σπουδών που πραγματοποιείται παρουσία του πρωθυπουργού. Υπογράμμισε δε: «Το σχολικό περιβάλλον εξελίσσεται σε ένα ζωντανό εργαστήρι» και προσδιορίζοντας τον πήχη του εγχειρήματος τόνισε εμφατικά ότι αυτός είναι: «Να δώσουμε στα παιδιά μας το σχολείο που αξίζουν»

Οι τρεις αλλαγές

Τρεις είναι οι βασικές αλλαγές, που ήδη εφαρμόζονται στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. πράγματα με τα νέα προγράμματα σπουδών. Καταρχάς εκσυγχρονίζεται το περιεχόμενο που διδάσκεται και δίνεται έμφαση στη διεπιστημονικότητα. Η κυρία Κεραμέως έφερε το παράδειγμα της ένταξης της τεχνητής νοημοσύνης στο μάθημα της φιλοσοφίας. Επιπλέον με το τρίπτυχο των αλλαγών επιδιώκεται να γίνει πιο κριτική η προσέγγιση έναντι του μοντέλου της αποστήθισης. Τέλος εισάγεται οριζόντια η ψηφιακή διάσταση, με βασική επιδίωξη την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.

«Πολύτιμο εργαλείο η αξιολόγηση»

Η υπουργός Παιδείας απένειμε τα εύσημα στους εκπαιδευτικούς για το μέγεθος των προσπαθειών που έχουν καταβάλει κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προκειμένου να συνεχιστεί απτόητη η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Στην προμετωπίδα αυτής της προσπάθειας βρίσκεται σύμφωνα με την κα Κεραμέως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η οποία «αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για τη συνεχή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου».

Πηγή cnn.gr