Γιώργος Προκοπίου για Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: «Ελπίζω να μην μας αρχίσουν φρένο-γκάζι συνέχεια»

Στρατηγική επένδυση την οποία όλοι πρέπει να την δούμε με αυτό το μάτι» δήλωσε ο Γιώργος Προκοπίου για τον Σκαραμαγκά, ο οποίος ήθελε να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μετάβασης έως τα τέλη του Δεκεμβρίου 2021 και τώρα αλλάζει σχέδια ανάλογα με τις εξελίξεις του δικαστικού αγώνα

Στην τελετή παράδοσης-παραλαβής της Δομής Φιλοξενίας Σκαραμαγκά από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) Α.Ε., παρευρέθηκε, σήμερα, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης. Η Δομή Φιλοξενίας Σκαραμαγκά ξεκίνησε τη λειτουργία της, τον Μάιο του 2016, μετά την επείγουσα ανάγκη που υπήρχε για ανοικτές δομές φιλοξενίας, ώστε να αποτραπεί η μετατροπή δημόσιων χώρων σε αυτοσχέδιους καταυλισμούς.

Παρών ήταν και ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, ο οποίος έχει πλειοδοτήσει για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά χωρίς να έχει προχωρήσει ακόμη η έκδοση αδειών λειτουργίας αφού υπάρχουν εκκρεμότητες, όπως αποκάλυψε πρόσφατα το «newmoney μετά από απόφαση του ΣτΕ όπου έχει προσφύγει ο Δήμος Χαϊδαρίου.

Το ΣτΕ έκανε δεκτή την προσφυγή του Δήμου να ανασταλεί η εκτέλεση του διαγωνισμού πώλησης του εμπορικού τμήματος τον οποίο “έτρεξε” η ΕΤΑΔ.

Ο Δήμος υποστηρίζει ότι “η πώληση της Προβλήτας IV του Σκαραμαγκά δεν είναι νόμιμη, επειδή αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού και πρέπει να διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν”.

Επίσης ο Δήμος Χαϊδαρίου θέτει και ζήτημα παραβίασης της νομοθεσίας για τις κρατικές ενισχύσεις, καθώς όπως αναφέρεται στην προσφυγή, «παραχωρήθηκε η αποκλειστική χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για χρονικό διάστημα έως και 49 χρόνια και δη με δυνατότητα παράτασης, θεσπίζοντας ο νομοθέτης στην ουσία δικαίωμα χρήσης για τον αιγιαλό και την παραλία αντίστοιχο µε το εμπράγματο δικαίωμα επιφανείας των άρθρων 18 επ. του Νόµου 3986/2011».

Σύμφωνα με τον Δήμο Χαϊδαρίου, «δεν μπορούν να συσταθούν εμπράγματα δικαιώματα ιδιωτών επί αιγιαλού και παραλίας και επομένως η νομοθετική ρύθμιση συνιστά άμεση κρατική ενίσχυση προς την ΕΤΑΔ Α.Ε., η οποία ενίσχυση συνδέεται και συναρτάται με τον παρόντα διαγωνισμό, καθώς η αποκλειστική χρήση του αιγιαλού και της παραλίας, την οποία θα απολαύει ο πλειοδότης».

Η αίτηση ακύρωσης έχει προσδιοριστεί να συζητηθεί στις 18 Ιανουαρίου 2022 και η έκδοση τελικής απόφασης αναμένεται μέσα στο 2022, οπότε όλα έχουν “παγώσει”.

Παράλληλα, ο Δήμος Χαϊδαρίου κατέθεσε και αίτηση ακύρωσης και εναντίον του Ειδικού Διαχειριστή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, υπογραμμίζοντας ότι στον διαγωνισμό περιλήφθηκαν τμήματα ακινήτων -που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Εθνικού Κτηματολογίου- ανήκουν στον Δήμο Χαϊδαρίου.

Ο Γιώργος Προκοπίου δήλωσε με διπλωματικό τρόπο:

“Αυτή η κυβέρνηση κρατά τις υποσχέσεις της και τα χρονοδιαγράμματά της, είμαι εντυπωσιασμένος που είναι στην ώρα της και μας δίνει τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε τα όνειρά μας. Είναι μια στρατηγική επένδυση την οποία όλοι πρέπει να την δούμε με αυτό το μάτι. Ελπίζω να το αντιληφθούν όλοι και να μη μας αρχίσουνε φρένο-γκάζι συνέχεια”.

Ο Γιώργος Προκοπίου ήθελε να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες έως τα τέλη του Δεκεμβρίου 2021 και τώρα αλλάζει σχέδια ανάλογα με τις εξελίξεις του δικαστικού αγώνα. Αν η ΕΤΑΔ δεν κερδίσει την υπόθεση στο ΣτΕ είναι πολύ πιθανόν ο Γιώργος Προκοπίου να εγκαταλείψει όποια σχέδια επένδυσης έχει για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Αν δεν ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό δεν πρόκειται να γίνει η μεταβίβαση στον Γιώργο Προκοπίου ούτε να βγουν οι άδειες.

«Πρώτα πρέπει να νομιμοποιηθούν οι εκτάσεις και μετά ξεκινάει η διαδικασία αδειοδότησης, περιβαλλοντικών μελετών, ασφάλειας κλπ και ακολούθως εκδίδεται η άδεια λειτουργίας» τονίζουν στο Newmoney στελέχη της αγοράς που γνωρίζουν από μέσα το θέμα. Όπως λένε «η διαδικασία αυτή μπορεί να κρατήσει από δύο χρόνια έως το…άπειρο…»

Επίσης υπάρχει θέμα με τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων κτισμάτων που υπάρχουν στα ναυπηγεία με τις οφειλές να είναι ύψους 8,8 εκατομμυρίων ευρώ. Έχουν ταυτοποιηθεί αλλά δεν έχουν πληρωθεί.

Το συνολικό τίμημα για τα Ναυπηγεία ανήλθε σε 77,9 εκατ. ευρώ, καθώς σήμερα κατατέθηκαν προσφορές 37,3 εκατ. ευρώ για το περιουσιακό στοιχείο της ΕΤΑΔ Α.Ε., 26 εκατ. ευρώ για τα περιουσιακά στοιχεία της Ειδικής Διαχείρισης, και βεβαίως πρέπει να προσμετρηθούν και τα ποσά των νομιμοποιήσεων, που ανέρχονται σε 9 εκατ. ευρώ, όπως και τα λοιπά στοιχεία που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής, ποσού 5,6 εκατ. ευρώ.

πηγή newmoney