Η Τουρκική αεροπορία σε διάλυση: Το παράδειγμα των ΗΑΕ με την αγορά των Rafale το επιβεβαιώνει

Τα μαχητικά 4,5 γενιάς Rafale αποτελούν ένα τεχνολογικό πλεονέκτημα έναντι των διαφόρων ειδών απειλών
Hσυμφωνία ορόσημο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για την προμήθεια 80 υπερσύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων Dassault Rafale από τη Γαλλία, δίνει στην Πολεμική Αεροπορία των Εμιράτων μια εξαιρετικά τρομερή ενδιάμεση λύση μέχρι να παραλάβει τελικά F-35 Lightning II ή άλλο μαχητικό πέμπτης γενιάς.

Η Τουρκία, από την άλλη πλευρά, εξακολουθεί να χρειάζεται μια παρόμοια λύση και μπορεί να βρεθεί σε αποσύνθεση εάν οι ΗΠΑ αρνηθούν να πουλήσουν τα προηγμένα F-16 και τα κιτ εκσυγχρονισμού, που ζήτησε πρόσφατα η Άγκυρα.

Σε μια απέλπιδα προσπάθεια το τουρκικό υπουργείο Άμυνας και η υπηρεσία κρατικών προμηθειών, φέρεται να συνέταξαν τεχνικές εκθέσεις για τα ρωσικά αεροσκάφη.

Αλλά «Και οι δύο εκθέσεις βρήκαν τα ρωσικά πολεμικά αεροσκάφη τεχνικά ανεπαρκή και εξαιρετικά δαπανηρά, λόγω της ανάγκης της Άγκυρας για προσαρμογή στα ρωσικά συστήματα», ανέφερε η Breaking Defense τον Οκτώβριο

Η Dassault Aviation ήταν ενθουσιασμένη στις αρχές Δεκεμβρίου, αφού κατέληξε σε συμφωνία για την πώληση 80 αεροσκαφών Rafale και 12 ελικοπτέρων μεταφοράς στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, έναντι 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Για τα ΗΑΕ, η συμφωνία είναι επίσης πολύ σημαντική. Είναι το πιο εξελιγμένο μαχητικό που έχει παραγγείλει το Άμπου Ντάμπι τα τελευταία 20 χρόνια, με το τελευταίο να είναι η προμήθεια του προηγμένου στόλου F-16 στις αρχές του αιώνα.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, τα ΗΑΕ παρήγγειλαν σχεδόν 80 F-16 Block 60 για 8 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτή η συμφωνία ήταν εξαιρετικά σημαντική εκείνη την εποχή, καθώς σήμαινε την πρώτη φορά που οι Ηνωμένες Πολιτείες πούλησαν ένα καλύτερο αεροσκάφος στο εξωτερικό, από αυτό που πετούσαν οι δικές τους δυνάμεις

Η Γαλλική Πολεμική Αεροπορία εξαρτάται από τα εξαιρετικά προηγμένα Rafales για να χρησιμεύσουν ως προσωρινή λύση, έως ότου μπορέσει να κατασκευάσει ένα μαχητικό stealth έξι γενιάς ευρωπαϊκής ανάπτυξης, τα επόμενα 15-20 χρόνια.

«Καθώς η Γαλλία πρέπει να περιμένει σχεδόν δύο δεκαετίες για να μπορέσει να τεθεί σε λειτουργία ένα ευρωπαϊκό μαχητικό stealth, οι ένοπλες δυνάμεις της στοιχηματίζουν ότι στο μεσοδιάστημα, προσθέτοντας δικτυωμένους αισθητήρες και όπλα στις ανώτερες κινηματικές επιδόσεις και τα ισχυρά συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου του Rafale θα διατηρήσουν το ευέλικτο αεροσκάφος επίκαιρο», έγραψε ο αναλυτής στρατιωτικής αεροπορίας Sebastien Roblin

Ο Roblin, σημείωσε επίσης ότι το Rafale F4 “εισάγει πρόσθετες δικτυοκεντρικές δυνατότητες πολέμου και δεδομένα-logistics παρόμοια με εκείνα του F-35 Lightning, επιτρέποντας στα Rafales σε περιπολία να δημιουργήσουν μια πιο ακριβή εικόνα του χώρου μάχης, συγκεντρώνοντας τους αισθητήρες τους σε ένα ασφαλές δίκτυο , ακόμη και να ανταλλάσσουν δεδομένα χρησιμοποιώντας νέα κεραία δορυφορικών επικοινωνιών.”

Σε αυτό το σημείο γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι η χώρα μας με την αγορά των Rafale και ενδεχομένως την αγορά των F-35, γίνεται ο κυρίαρχος των αιθέρων τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Μεσόγειο, αλλά παράλληλα καταδεικνύεται η απόγνωση που έχουν περιέλθει στην Τουρκία.

Τα ΗΑΕ δεν είναι πιθανό να αποκτήσουν F-35 μέχρι το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2020 το νωρίτερο. Εάν αποφασίσουν τελικά να αποχωρήσουν από τη συμφωνία, πιθανότατα δεν θα αποκτήσουν κανένα μαχητικό πέμπτης γενιάς μέχρι κάποια στιγμή στη δεκαετία του 2030.

Από τώρα και στο εξής, θα διαθέτουν ένα από τα πιο αιχμής μαχητικά 4,5 γενιάς, μια αγορά που πιθανότατα θα δώσει στην αεροπορία της ένα τεχνολογικό πλεονέκτημα έναντι των διαφόρων ειδών απειλών που μπορεί να αντιμετωπίσει στο άμεσο μέλλον, κάτι που ισχύει και για την χώρα μας, ευθύς αμέσως από τον Ιανουάριο που θα παραλάβουμε τα πρώτα έτοιμα επιχειρησιακά Rafale.

Είναι γνωστό, ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες αφαίρεσαν την Τουρκία από το πρόγραμμα JSF και της απαγόρευσαν να αγοράσει οποιοδήποτε από τα αεριωθούμενα αεροσκάφη, αφού η Άγκυρα αγόρασε προηγμένους πυραύλους αεράμυνας S-400 από τη Ρωσία. Το φιλόδοξο σχέδιο μαχητικών μαχητικών stealth πέμπτης γενιάς της Τουρκίας TAI TF-X, πιθανότατα δεν θα έχει ολοκληρωθεί το νωρίτερο μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030.

Τώρα που έχασε την ευκαιρία να προμηθευτεί μαχητικά πέμπτης γενιάς για τουλάχιστον μια δεκαετία, η Τουρκία χρειάζεται τώρα μια λύση stopgap 4,5 γενιάς. Και εδώ η Άγκυρα μπορεί να έχει πρόβλημα. Η ραχοκοκαλιά του στόλου μαχητικών της Τουρκίας αποτελείται από 270 F-16, κυρίως Block 30/40/50.

Χωρίς ουσιαστικές αναβαθμίσεις ή ακόμα και αντικαταστάσεις, αυτά τα αεροσκάφη θα αρχίσουν να γίνονται απαρχαιωμένα μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Επομένως, δεν είναι καθόλου περίεργο το γεγονός ότι η Άγκυρα αναζητά επί του παρόντος 80 προηγμένα Block 70 F-16 από τις Ηνωμένες Πολιτείες, μαζί με 80 κιτ εκσυγχρονισμού για την αναβάθμιση των υπαρχόντων αεροσκαφών σε μια συμφωνία 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Τα Block 70 F-16 θα ήταν η ιδανική επιλογή για την Άγκυρα, καθώς χρησιμοποιεί F-16 από το 1987. Επιπλέον, το Block 70 F-16 περιλαμβάνει τεχνολογίες πέμπτης γενιάς που αναπτύχθηκαν για το F-35

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή Lockheed Martin LMT +0,9%, το Block 70 “συνδυάζει αναβαθμίσεις δυνατοτήτων, κυρίως τα προηγμένα ραντάρ Active Electronically Scanned Array (AESA) με μια νέα αρχιτεκτονική αεροηλεκτρονικής και δομικές αναβαθμίσεις για να παρατείνει τη δομική διάρκεια ζωής του αεροσκάφους κατά περισσότερο από 50 τοις εκατό πέρα ​​από αυτό των αεροσκαφών F-16 προηγούμενης παραγωγής».

Οι επιχειρησιακές δυνατότητες ενισχύονται μέσω μιας προηγμένης σύνδεσης δεδομένων, στόχευσης pod και όπλων. Πλοήγηση ακριβείας GPS και σωτήριο αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης εδάφους (Auto GCAS).

Η Τουρκία ενδέχεται να μην αποκτήσει αυτά τα αεροσκάφη σύντομα (εν αντιθέσει με την Ελλάδα ), εάν το Κογκρέσο αντιταχθεί στη συμφωνία, κάτι που είναι πολύ ισχυρό.

Κατά συνέπεια, η Τουρκία θα μπορούσε να βρει την αεροπορία της να αντιμετωπίζει μια επισφαλή κατάσταση εάν δεν μπορέσει να ακολουθήσει τα βήματα των ΗΑΕ και να αποκτήσει ένα ικανό μαχητικό 4,5 γενιάς στο εγγύς μέλλον.

πηγή pentapostagma